Jangan Gesel Sini

Khamis, 22 Mac 2012

Kebakaran yang tak disangka-sangka di UKM

Elo. maaf. Ini sudah pagi. Tapi insident ini betul-betul serius katak. Saat orang sudah masuk fasa mimpi kering, walopon ada yang masih melepak-lepak di tengah malam ada saja yang mengganggu. Erm, milo panas tadi aku dah habis hirup, Lawak Ke Derr aku baru selesai khatam..perlahan-lahan mengengsot ke meja studi sebab teringat niat petang tadi mau siapkan keje.



Adus, dah la sem ini sem kritikal. Walopon tak nampak pun aku macam kritikal, Hehe. sawan jap. Tiba-tiba baru jer nak buka emel..loceng gergasi tu tetiba memekik. Ah, siau..bingit semacam. Kali ni bukan aras aku jer..satu blok semua loceng memekak macam haram. Kalo ko pekak, mungkin lu boleh tido dengan nyenyak kot. Ces, aku tahan 30 minit jer duk dalam bilik. Bunyi loceng tu macam bunyi orang histeria lak, bingit dan tak tahu nak berenti. 



Ok. lama-lama aku tunggu, tak senyap jugak loceng tu. Ahh, siau. Memang la bingit. Aku tengok budak-budak kolej dah berderu kuar bilik, ada ke laman blok, ada yang pikap motor terus kuar entah kemana. Tapi hari ni punye ribut lain macam. Semua keluar. Baek yang pakai kain pelikat, berboxer, berseluar track semua ada. Entah ape yg kalut, aku tak tau. Nak bajet latihan kebakaran takkan malam-malam camni la..LAst-last dari jauh aku nampak lampu ambulan dah nenong-nenong. Ces, kaget. Aku tinjau dari jauh nampak ada budak berkumpul area kereta parking. AIk, rase tak sedap hati plak. Ada kes gaduh ke? Kes kereta terbakar ke? Macam ada silau-silau warna oren jer. Ke ada keta terbakar? Ah. kaget.


Aduii..penat la la nk tulis. Aku sambung esok..

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nenong2..

kete terbakar panggil bomba
bomba datang berlumba..

huhuhuhu

Unknown berkata...

Apesal bomba datang berlumba?

Tanpa Nama berkata...

sebab nak padam api la..
haha...
x kan nak selamatkan org beranak
haksss..

teruk ker kejadian tue
apsal x citer abis...
ermmmm

spoil betul la post kali nie...
haha

Unknown berkata...

hehe..saje nak bagi saspen.

Tanpa Nama berkata...

laaa...
sambung la lagi...

laaaaaaaaaaa
x best la cam nie...
uhuksss

sob3
huhuhu