Jangan Gesel Sini

Isnin, 27 September 2010

Kecewa...kau memang pandai mengayat!

Salam...

maksud ku..assalamualaikum..maaf. nadanya kedengaran sedih, berbaur kecewa..Ia..memang betul..sebenar-benar nya betul. Lantas hujung minggu yang sepatutnya santai dan menghiburkan menjadi tak bermakna. Tengah hari tadi baru tahu itupun bukan dari bibir dia sendiri..kawan ku si Met yang beritahu. Met memang begitu..hari-hari ade saje cerita nak beritahu itupun kalo aku punya mase nk menjengah2 dia. kadang-hampir malas sebab asik cerita nya sama, berulang-ulang..motif? aku pun xtau tapi member aku Met ini banyak maklumat dari aku.org kate ade pengetahuan la tapi ilmu yang mana..aku xtau.


Aku tau dia memang ramai yang suka tapi aku tau dia pasti memilih yang terbaik..walaupon dia lagi kaya dari aku..dia simple orangnya..erm, ntah la..aku bingung sekarang ini. xsangka dia benar-benar melakukan nya. aku xtau dari mana datang nekad nya dan dia lakukan tanpa pengetahuan aku! ahh..kau memang keras hati...
Mana mungkin aku bangga walopon kau kata itu hak mu..aku xbangga pun saat ramai tahu cerita mu itu! kau memang gadis pintar tapi tolol! ermm..mana kah pergi otak mu...benar lah kata orang..kita hanya mampu merancang tapi tuhan saje menentukan..Kita hanya menjalankan tadbir tapi terserah segalanya pada Tuhan yang memegang takdir...


Ohh..benar2 aku terlupa..aku dibuai rasukan ablasa kejap..aku kesal kisah si dia ini..saat lama mengaguminya dari dulu. kini dia bebas mencari dirinya sendiri..kadang2, terasa pelik menyinggah. Inilah kisah nya si Rianti Cartwright..aktress dari filem Ayat-ayat Cinta yang pernah jadi fenomena di Indonesia dulu..filem bercorak Islamik pada pandangan orang seni.aku bukan org seni ya..


Poster filem Ayat-Ayat Cinta: cube teka mana satu Rianti?

Dalam filem ini si Rianti ini memegang watak orang yg baek-baek..walaupon aku tak suka  filem nya berbanding novel nya (biasalah..filem xdapat paparkan semua yg tertulis dalam novel) tapi aku rase filem ini bagus untuk galakkn produser-produser lain menghasilkan produk yang sama malahan lebih baek lagi dari segi pengisian dan nilai pengajarannya.Oklah, lupekan nilai drama, dan yang laen-laen sebab aku bukan la org terbaek untuk bersyarah mahupun memberi segala nasihat.CUMA..aku pasti dengan pemantauan dalam pemilihan pelakon dari novelis itu sendiri supaya jalan cerita ini dan filem di dimainkan oleh pelakon-pelakon yang selayaknya (baca baek dan alim) semestinya sedikit sebanyak karekter watak yang di mainkan itu mempengaruhi jiwa dan minda pelakon-pelakon nya..aku xpasti sama ada ia benar2 berlakon.Namun berbeza dengan si Rianti ini..walopon melakonkan watak yang cukup baek yang boleh menyejukkan mata yang memandang, menggusir rase jeles gadis-gadis laen, membuatkan bakal2 mak mertua meleleh-leleh air mata menginginkan menantu seperti watak itu, si Rianti ini cukup kalis rindu.cukup kebal agaknya..


 Rianti : orangnya sama, sisi berbeza.


Aku xtau pertimbangan nya bagaimana..saat mengetahui perempuan ini bertukar pegangan dan akidah (Islam ke Kristian..pada firasatku dia mengikut suami nya) aku benar-benar kejung..benarkah? huhu..aku terdiam kejap..surat khabar Metro Ahad (kawan ku si Met la...) aku baca berulang-kali...ermm..ternyata benar.. tuhan berhak memilih siapa yang dikehendakinya...mungkin ini pengajaran pada kita semua..


Semoga kita saling mengingatkan satu sama lain...




Tadi aku terbaca tentang istilah Filem Islam..ade yang fikir filem yang ade sekarang ini sudah cukup Islam..nanti kalau lebih-lebih, kalau berat sangat org xmau tgk..yang seoraang lagi kate masih tidak cukup Islam..anda pikir bagaimana ek? dah cukup ke tidak?...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

at first ak ingat ko terluke~haram betol.

betul ke die tukar agama? kadang gosip ni bukan leh pakai sgt~wateva it is, semoga dia kembali kejalan yg benar. selagi masih bernafas, it will neva be too late. kite pon kene bersyukur dengan nikmat iman dan islam yg ader dalam diri kite ni (^_^)

Unknown berkata...

Tanpa Nama : tanpa name? ke anon? huhu..mcm nama pendekar pulak tanpa name tu (sila baca komik Pedang Setiawan utk rujukan)..

Huhu..encik tanpa nama..'kecewa saye' xleh publish direct disini nanti di I.S.A oleh teman2 karib..haha.

Serius lol..aku bace lanjutan berita nie
dari s/khabr lain.selain dari akhbar populis ini...ade gak aktress/aktor laen
tp depa convert dr Kristian ke Islam...

Insya Allah same2 kite menjaga la ek...