Jangan Gesel Sini

Rabu, 29 September 2010

Belum jumpe...

Salam

hye..hari ini semua nya mendung..serius..cuaca pun mendung saje sejak kebelakangan nie. Mungkin musim hujan kot, xtau la..harap semua.OK! hehe..sekarang nie mcm2 hal jadi, kes bunuh la, kes bakar-bakar la, kes hina la..huhu.aku harap itu sume xjadi pada aku dan kenalan aku..kalau boleh semua pun xmau la. Huhu..hidup dah suku abad pun masih mencari halatuju..rugi nyer rase..tapi nasib baek la xmenyesal saat umur dh 50-60 tahun..mungkin lagi menyesal kot. Hoho..sori.hari ini betul2 xde mood..maksud aku..xbrape best la...sebab ape? macam-macam  dah jadi dan macam-macam dah aku buat..So. jawapan nya buntu..


Ahh, aku teringat satu ceramah atau mungkin juga tazkirah zaman-zaman matrik dulu..yang lebih kurang begini maksud nya: (betulkan aku jika salah ye): tidak dikira kamu sebagai muslim sedangkan kamu tidak diuji? huhu..maafkan aku..bab-bab menghafal ini aku sangat fail tapi itulah yg dapat aku petik..So, mahu atau tidak..AKU XLEH GIVE UP!

Sedang aku cari-cari dan kemas-kini ruang storan aku dan buku-buku lama..aku dengar lagu..Yup, serius setiap lagu yang aku dengar mesti ingatkan balik tahun bila aku selalu dengar lagu tu..hehe.nak tau contohnya? cam lagu Bye Bye Bye (NSYNC) tu tahun 2000 kalo xsilap, Kenangan Terindah (Samson,2006) dan Hapus Aku (Nidji, 2007 kot).dan bila aku dengar lagu yang satu ini..memang aku suka giler ah..kualiti lirik group ini pun makin lame makin baik.So, layan jela..huhu..bila tgk lirik dia..kadang-dekat pada kita semua..dan kdg2 mau aje ditujukan lagu ini kt kwn2 aku..yela..buat ingatan bersama...So,, kalo minat..pe kate enjoy dulu...Chooww!


Lirik Mencari Konklusi – Hujan


MENCARI KONKLUSI - HUJAN

Belum tersimpul mati
Ikatan itu ku buka sendiri
Terus bertempiaran
Cinta huraian
Ku takkan mengerti

Teka silangkata
Membuat parah menambah persoalannya
Aku tak pasti yang kita hadapi
Yang kita semua cari

Coba tenang seketika
Coba pejam mata
Biar resah hilang saja
Dan coba diamnya bicara
Sediam bersama
Di temani jasad kita
Kan ku cari konklusi


So. dah dapat konklusi nya?

Tiada ulasan: