Jangan Gesel Sini

Sabtu, 14 Februari 2009

``What Inspiring You to Succes?``

salam....

TErlau banyak yg boleh diulangkaji sepangjang minggu ini.tak lain dan tak bukan ialah kecelaruan dan ke`meriahan arena politik negara ku tercinta-Malaysia..Tentang kes lompat-melompat nie,saman menyaman nie amatlah mengharu birukan keadaan..dengan keadaan ekonomi yg serba cacat...masih ader manusia yang sanggup mementing kuasa dan pangkat masing2 hatta BERTENTANGAN dengan manifesto dan motto perjuangan politik masing2..rasenya...mungkin ini ajelah yg pemimpin2 di Malaysia leni pakar dan jaguh..erm..kadang2 rasanya...mereka pun nak publisiti macam artis!

Sudahlah..jemu pulak dengar cerita yg xber`edit` ni..macam hari2 sudah..aku maaseh meneleku borang2 dan iklan2 di suratkhabar...erm..tiada yg positif...kebetulan..td ader kawan yg cntc dan bincang utk plan bznz..kira wat partnership nie..bukan aper..xpercaya untuk wat sorang2..mungkin betul juga kawan aku sorang nie...kita kena give up dari mencari pekerjaan dan bermula dengan orang yg mencipta pekerjaan...huhu..tapi perjalanan masiiiiiiiiiih jauh..tue yg aku bisikkan pada dia.then,he let me to think again.

Sedang aku belek2 majalah sekolah...terpandang lak beberapa kwn lama yg lamer giler baban xcontact...cume frenster jela yg rajin updatekan status diorang..ader yg dah ber`anak,berkawenmnak bertunang dan ader jugak yg dah putus harap.erm,kesian.Cuma,yg bagusnya..there were a few yg memang aku respect gler and has give me a lot of inspiration.Their characters...determination...spirit..really make me wonder.TAk banyak yg begitu...ader yg bongkak..ader yg kedekut...dan macam2 lagi la..erm,xlarat nak layan tapi memang menyakitkan hati kalo ingat blek..

Pencapaian dan pendidikan memang membuatkan kita terbaik tapi belum cukup menjadikan diri kita TERPUJI...aku sangat bengang dengan sorang member yg aku pernah respect suatu ketika dulu tapi kini sekilas pun aku xnk pandang...kadang2 ego susah nak diajar beb!aku hingat lagi ayat2 cambest dia..AKU PEDULIK HAPE!

hehe.waktu tue ak rase mungkin tuhan ader cara terbaik untuk insafkan dia.AKU?redha jela walaupun xkena batang idung sendiri.BTW,alhamdulillah,maseh byk lg manusia yg boleh aku jadikan inspirasi untuk buat kebaikan dan mencapai kejayaan...dan mereka sentiasa menghamburkan segala ilmu dan petua menghadapi dugaan dan cabaran tuhan yg semakin hebat seiring dengan kewibawaan kita.DAri hari2 aku hitung..ini yg kita perlu fikir..yg jahat2 tue..abaikan jela...aku dah penat.

Dari pemimpin dan idola sebenar kita dari profil beragama...dituruti pemimpin pascamoden...ibubapa kita..sehingga kepada rakan2 yg mengelilingi liku2 hidup kita..semuanya memberikan takrifan dan karekter idola yg diperlukan supaya dapat memacu ke jalan yg cemerlang.DAn aku pun xlari dari itu...sejak kecil...aku menjadikan kebijaksanaan dan akhlak sebagai kayuukur yg sebenar...pencapaian cemerlang...keputusan peperiksaan yg cemerlang benar2 membuatkan aku membenarkan setiap tindakan pencetus2 inspirasi aku nie..lebih2 lagi bila msg2 berani keluar dari kepompong selesa di Malaysia demi..mencari ilmu dan pengalaman di negara orang.Serius,itu bukan tindakan yg bukan alang2 bagi aku.Sampai kehari ini pun aku maseh xpasti untuk buat benda yg serupa...

DAlam usia meningkat..pastinya setiap perkara diberi penimbangan yg berbeza berbanding alam kanak2 dan dunia remaja...pastinya nya..idola itu lebih banyak karekternya, lebih luas pengertiannya dan lebih tinggi pencapaian.Lebih tinggi dari apa yg kugapai!HUh...bergelojak hati memikirnya...cuma aku fikir...bila kan kita pula memberi inspirasi?

Tiada ulasan: