Jangan Gesel Sini

Selasa, 10 Februari 2009

`` STle..jimat..atau apE?``

salam..

hi,hari nie..masih lg berlalu hari2 kosong untuk aku.cukuplah tadi sempat juga aku pesankan No.PIN untuk DPLI..lepas nie..harap2 menjadi ler plan aku hendaknya..nak dijadikan cerita..tgh dok kemas2 baju2 yg nak kena basuh..terpandang lak aku sweater lama yg menjadi kegemaran semasa `undergrad`.Berlatar putih dan sedikit jalur merah biru kt bhgn lengan memang nampak simple kt mata aku even kualiti dan jenama setakat cap ayam je.maaf r..xdapek den nak tunjukkan kt sini..hehe.udoh lusuh bebenor...serius...sweater bernilai not rm10 tue sgt berbudi ketika sesi memanaskan badan sewaktu blek dari Terengganu-Melaka dan ketika sesi eskimo di Library dlu..huhu..kalo bandingkan dgn jenama len memang ler xder rupe sgt tp bleh gak pki kan?janji panas..hehe.

Dan aku pun jenis xkisah waktu tue janji ader byk sweater bilih dalam..kire ok le tue!Pasal nak elak dari menayang perkataan@gambar yg xtentu hala...aku pastikan semua perkataandan gambar yg meragukan di`singkir`kan dari baju tue..hehe.takot ader yg senget kepala lak sebab pandang serong kt aku.phew!

SAmpai sekarang baju tue masih ader dalam simpanan..mungkin kekal smpi bebiler kot.Tapi dalam diam2 aku still nak usha gak sweater2 yg smart sket kt kedai2 tue..hehe..tunggula smpi aku dah keje nanti..aku rembat 2-3 elai.

Hehe.kadang2 kita xtau berapa nilai baju yg kita atau org len pakai.kadang2 nampak cam smart tp rupenya..rantau panjang aje...alahai...kadang2 baju branded pun nampak cm selekeh..mungkin nk ikut street smart..haha..macam2 la.

Apepun..kalu anda2 tue (bukan andartu lah) jenis yg suke mentelaah brg2 bundle nie..pergilah kemana2..sure ader..baek yg murah smpi ratus2 dan ader yg murah smpi rm5 je.kalo kat Terengganu tue..why not singgah jap kt BAtu Burok...setiap sabtu petang rase nya...seingat aku lah cz penah g ikut mbr aku kt sana dulu2..tapi makesure jgn lah dok banggan xtentu pasal menayang baju anda yg xberapa baru tue tanpa memeriksa terlebih dahulu lambang2 dan perkataan yg tercetak..silap2 masuk paper nanti.

Dan bagi yg berkulit sensitif..yg alah benda2 second-hand nie..xmengapa...bukan rezeki anda...masih byk lg tokey3 kedai yg menanti anda..`Hari-Hari` diorang tunggu customer datang..korang la kot.hehe.Apepun pakai ka yg menutup aurat..yg dibeli dgn duit sendiri..yang melindungi badan kita...bukan yg kurang kain..bukan yg dicuri...mane2 yg `TERMAMPU`..tolonglah derma kt mereka yg perlu...xperlu tgu almari dah penuh..dan xpayah tunggu wartawan berbaris...yang penting IKHLAS! jupe lg.

Tiada ulasan: