Jangan Gesel Sini

Selasa, 4 Januari 2011

Tahun Baru Cara Gwa...

Happy twenty eleven!

Haa..mule-mule jer dah speaking London kan. selamat tahun baru. Ape yang baru? tahun jela..diri aku sama jer. baju xtukar, kasut xtukar, style sume tk tukar. THe Old HIm..penah dgr lagu tu x? 


Lama sudah tak sambut tahun baru..seingat aku mungkin masa aku sekolah rendah..sanggup tahan biji mata nie dari terlelap..nak tengok siaran tv yang siarkan sambutan tahun baru seluruh dunia. best woo.. ade bunga api dan macam2..sah-sah la kami tengok ngan Jepun dulu pastu ngan negara-negara laen la cam Chin, Malaysia, Perancis, New York, ..Hehe.lebih kurang sama jer semua nyer.. ade konsert, ada countdown, ada bunga api..lepas tu aper? ermm..depa dok parti sakan la..pasti.tido. So, mana yang best lagi?aduii..

So, start pastu aku dah tak (baca kurang) sambut tahun baru. Yela, selalunya bila start tahun baru, semua mesti ada azam, ada resolusi, ada cita-cita.. Haha, tu sebab aku malas ngat tu. So, bila dah mule tahun baru pun aku still dok perangai lagu lama. bukan tak tukar,  tukar gak cume lambat skit je. Haha, dah seminggu dua ka..baru la pelan-pelan berazam untuk tahun  baru nie lak..gitu la setiap tahun. Yang laen tu aku tgk dok sambut tahun baru kemain lagi eh, tapi pasti lagu tu jugak la..tak tau wat pa depa beria sgt sambut thn baru...


So, dah tahun baru nie rasa poyo sgt eh nak wat azam yang spesifik cam apa-apa ntah. so tahun nie pun dah masuk 26..kire dh tua dah. aku just simplify jer jadi mudah-mudah dari serabut tgk resolusi yang nak di buat. So,tema tahun nie:





 MORE AND LESS!!!




So, senang kan..ade benda yang perlu dikurangkan, ada perkara yang perlu dilebihkan..senang la.xdok la kena tgk reminder kt handphone selalu sangat..sat lagi xjadi kerja lak! So, umur pun dah masuk 26 tahun (pheewww!)..so mungkin 26 resolusi juga lah macam tahun sudah bila wa buat 25 resolusi sempena Jubli Perak wak.. haha..so, ni yang simple-simple jelah,,, yang peribadi tu wa simpan jela kt kitab biru tua. Haha...takut nanti ada yang muntah ijau, dan free-free jer dpt kata-kata nista lak...

1. more EXERCISE, less MEDICINE.
2. more READING, less SLEEP.
3. more FOCUS. less PLAYFULL.
4. more DRINK WATER, less SUGAR. (haha..susah nie dowh..!)
5. more BLOGGER, less FACEBOOK.
6. more RESULTS, less TALKING.
7. more, more and more-LAH!!


Erm, tu bru enam..mana lagi 20? waa.kan wa dah cakap..selebih nya personal lah, dah simpan dalam kitab biru tua. Tak pun, wa sendiri xspesifik kan target gwa utk tahun nie..so, pelan-pelan kayuh la beb!
Chow, selamat tahun baru.

Tiada ulasan: