Jangan Gesel Sini

Khamis, 27 Januari 2011

Kampung, kuliah dan kerja keras

Lame juge xber update. Aku tak sibuk mana. cuma pura-pura sibuk. pura-pura sibuk yang makan diri sampai tak terurus diri, sampai lupa nak siapkan assignment lebih awal, sampai leka dan lupa waktu makan. Ahh, itulah bahana nya internet walaupun ia hanya ciptaan manusia. Well, kita yang sepatutnya kawal.bukan dia yang menjadi tuan.


Minggu lepas sudah balik kampung, padahal minggu sebelum tu pun sudah balik juge. haha. lantak la. Alang-alang sudah dekat dengan rumah, balik la selagi boleh, jenguk la ibubapa sekerap mungkin.bukan buat salah pun..dapat pahala lagi adalah. Owh, memang aku miss giler wajah ayah dan arwah emak..Mintak-minta (baca doa) mungkin Tuhan kurniakan yang terbaik dan terindah untuk hidup mereka..


Bila sudah balik minggu sebelumnya, aku ingat tak mau balik lagi kerna kerja banyak dah menanti, assignment yang belum lagi terusik lagi.tak sabar sungguh dia nak bermanje dengan aku.menggaulinya bersama journal-journal yang menyulitkan. Tapi saat aku talipon ke kampung bertanya khabar famili, aku mau terus rase balik kampung juge minggu tu. hehe, saat dengar Dawishah bercakap terus rasa nekad nak balik walopun tiket tak beli lagi. Ahhh, itu mungkin istimewanya punya keluarga. Alhamdulillah...


Balik dari kampung, aku tau banyak yang kena dibereskan, tugasan nya biasa-biasa, tuntutan nya yang perit sedikit. Ya, ini bukan zaman dulu-dulu, zaman copy-paste, zaman sengih-sengih dalam kelas, zaman happy-happy dengan friendster.Stop!. Ini sudah naek satu level, sudah tiba mase untuk serius. Agak susah pada mula, mau catch-up dengan macam-macam material. itu kena bace, ini kena tahu, itu kena ingat dan macam-macam lagi. Kuliah nya berjam-jam, kalo tengok cerita Smallville, mungkin sudah dapat tengok 3 episod itu pun kalau tak tertidur lah. Tapi kadang-kadang kuliah nya kejap tapi terasa lama amat dek isi yang berat lagi memberatkan. Nasiblah..ini jalan yang kau pilih.kan? Hehe..tapi lama-lama boleh follow juge. Yup, lain sangat dari zaman undergrad dulu.

Sekarang sudah masuk minggu kelima. Beban sudah tersedia, succes pun ade juge.tapi jalan mana yang mau pilih?

Tiada ulasan: