Jangan Gesel Sini

Rabu, 10 Jun 2009

~ kabel, kabel..dan kabel..

salam..

hehe..aku dah sehat blek....ok la sket dari penin2 yg nk pitam dibuat..

cuma ulser2 masih lagi menular kt tekak2.erm..perit2..

kebetulan..maseih cuti2 sakit nie dapat call dari mbr lame..ermm..memang lamer xcontact since konvo dulu.

cerita punye cerita..masuk la pulak cerita application untuk dpli n kpli kami..erm..hampeh..dua2 xdapat..aku xkisah pun mungkin xder rezeki kot.xlayak secara merit.mungkin tahun depan boleh cuba lagi kan..

yang xsedapnye...aku dapat atu ader jugak kawan aku yg sangkut dapat koin program perguruan tue walopon xlayak secara merit..mang aih?bleh lak camtu?..

aku pun tengah cool je mase tue..cakap jela tue rezeki die..hehe..tapi memang kawan aku pun xleh tahan gak..coz sah2 si anu ni xcukup merit.So, persoalan di sini mungkin kah si Anu menggunakan kabel..entah la..susah dah wat aruhan kt sini...tapi mcm mane dia bleh layak?..

pelik xpelik..itu la dunia skang..kabel is sumthing.ceh!

aku pun rase geli je kalo dapat coz ader kabel nie..rase cam kita xcukup power lak nk dapat sume reward2 tue.

- betapa berbaloi dan syukur nye coz sebelum nie sume anugerah2 dan pencapaian tue aku dapat ikut saluran yg betul..ye..since mase kt boarding school dulu pun..kawan aku terperanjat coz aku dapat biasiswa yayasan TM tanpa kabel?HUh?aku pun terperanjat mase tuh...

- mase dapat ape2 anugerah pun aku just isi form dan lampirkan sepatutnye..kalo dapat ok..tapi kalo x..maksudnye awak tak cukup bagus lagi la tu.

- So, kalo setakat bangga2 dengan anugerah dan rewards tapi gune kabel...sila la berambus..buat malu koloni jah...kabel anda pun patut malu sama tahu tak?

- dah amek hak orang laen pun ader rase bangga lagi?ceh!

- Ok lah..cukup2 emo takat nie..saje nak hangat kan emo `orang tue`.Siapa? anda tau kan...

3 ulasan:

-cin0net- berkata...

uuuu...emo nye en helmi...huhuuhu.. =P

Hint PerihaL berkata...

susah r me..klu xde kanel..org xpandang..interview kita cm cukup syarat jer..padahal kat blkg mmg dah ada shortlist yg anak cicit dorg..

Unknown berkata...

hee..bukan emo la cinonet...geram sket jer..orang len yg bangkit kan.

btul2..kadang2 cm malas jer nak apply vacant post kt paper2 yg PBT kuar kan tue..sure2 diorang dah ader shortlist..