Jangan Gesel Sini

Khamis, 18 Jun 2009

~ apa patut di buat bila anda jd mcm mereka....

salam..

hari nie menarik sket coz ader cerita yg menarik nak dikongsi..

mengikut utusan malaysia yg aku bace arini..kerajaan menimbangkan untuk memberi cuti 1 dalam seminggu kepada para pembantu rumah..

dari ape yg aku baca ada yg pro dan kontra..haa..even prof emeritus dr khoo kay kim pun tidak setuju secara total..sebab ada yg kontra nye..

dari segmen di MHI (malaysia hari ini) pun pagi..rata2 pemanggil menceritakan keburukan kelakuan pemandu rumah masing2 yg rata2 nye indonesia.

ramai yg berpendapat..cuti satu hari adalah bagus untuk memberi rehat kt si pembantu rumah..tetapi ada juga yg melihat ia sesuatu yg berlebihan dan melampau setelah memikirkan `pakej` yg diterima si pembantu rumah tadi..yelah..kadang2 dibawa bercuti kt pulau la..kt penang la..kadang2 sampai luar negara tue beb!

kadang2 cuti satu hari tue mungkin jugak si pembantu rumah nie g ambil peluang enjoy bersama2 rakan yg `belum tentu` dan mungkin jugak blek trus ke negara msg2...haa..mana tau? mungkin tue kali terakhir anda melihat rantai emas 99k anda di atas meja solek..

dan mungkin saat itu juga minit terakhir anda melihat si pembantu beria-ia meminta maaf dan melakukan kebaikan sebelum..dia benar2 `cuti 1 hari`..hehe.

aku xtau coz xpernah ada pembantu rumah..

tapi ape rasa nye ek menjadi pembantu rumah sendiri?...

Tiada ulasan: