Jangan Gesel Sini

Ahad, 31 Mei 2009

~ teruja...

salam...

semalam agak seronok jugak rasenya..ermm..mcm2 dapat buat.

best nye semalam dapat tolong bakar ayam percik kt rumah kenduri kawen..best coz ramai gak jemputan tuan rumah..haha..klako lak...pikir kan.

Tuan rumah sebenarnya adalah imam kampung tu tp majlis dia cam sempoi2 je..ader macam2 jenis org datang..baek yg ada `name`, tabligh2 dan macam2 kaum ada..hehe.

AKu pun kadang2 je dapat usha makanan laen coz heboh membakar ayam percik yg di`order` tuan rumah..banyak tue beb.100 ekor ayam!

So, keje dari kul 10pg sampai 2.30ptg..dapat la sket imbuhan..hehe.trus aku ajak abg aku g kedaipopular kt JJusco.

sampai2 je trus g kedai tue survey buku2 yg bestseller dan new arrival..erm..xbleh jadi..sumenya harga mahal2.aku g survey kt rak2 lak.

Phew!seb baek ader gak buku yg best2..ader fiksyen inggeris yg cambest..aku tgk cover je pun dah rase teruja gler..tapi buku tue nipis sket harga pun rm30++..bersiri lak tue..aku tangguh dulu sampai dah keje tetap nanti.

tgk rak laen..ader gak buku baru yg aku xjupe before this..tapi masalah nye..buku yg aku aim awal2 xjumpe2 lagi.

Xleh jadi...sah..memang xder buku2 tue.mungkin xjual kt kedai2 biasa atau memang xdersambutan.So,terpaksa kluarkan dari rak.

Ceh..ader gak buku2 yg mirip2 buku asal tapi xbrape power..erm..nanti lah.
Akhirnya setelah survey 3jam lebih..aku angkat dua buah bukuu je lebey kurang rm40.erm ok la...terisi lak jugak hujung minggu aku.tapi banyak sebenarnya buku yg aku amek awal2 untuk final decision tp pasal ongkos dan keperluan diri.aku amek mane yg perlu dulu wat mase skang.

HEh,ingat senang nak beli buku?beli yg perlu je..
So..lebey kurang 6ptg lebih..aku blekl dengan penuh keterujaan untuk menghabeskan buku tue malam nie jugak.

tapi perut dah lapo nie..ok r..g makan kt kedai jap.

HEhe..mase naek moto nie..aku teringat lak mase time2 makan ketika undergrad dulu..

Tempat :Kedai MAkan KEmbali Merindu
MAse : 6 petang lebih2.
Koordinat: Dekat meja makan berhampiran Kak Zah Nasi LEmak.

So, aku me`order` makanan asasi aku..hehe..Nasi Putih 1..Kangkong Goreng Belacan 1..wat pedas sket yer? dan Teh O limau Suam 1..terima kaseh yek!
aku tersengih sorang2.terinat lak mase makan ramai2 waktu undergrad dulu.ceh!

Lepas makan..mase nk g kt moto tue..aku cam terasa mcm langgar sesuatu..tetiba abang aku ckp2..

eh..eh..moto kt blakang nak jatuh tue..!!

aku toleh je blakang tgk moto tuedah rebah dah..aku pun selamber je tolong angkat kan dan betulkan sket2 side mirror yg senget tue.

So,brader tuan punya moto pun sampai..dia pun kate...

~ amacam nie bro..dah patah dah nie..mcm mane nak setel?..

haha..aku dah cuak sket..yelah.dah wat salah kan..

senag cite..kitaorang termasuk geng mamat tue g kedai moto yg dalam 10meter..untuk baiki..

tp sparepart xder..so,just tanye tokey jela brape harga sparepart hand brake tue..

..~ Haiya..ini rm17.00 saje..aku dah terbayang harga sebuah buku.ceh!

aku pun bayar kt brader tue dah malas nk soal-jawab lebey..kang dia claim lebey2 plak coz aku tgk muke dia dah emo dah..haha.aku tgk cm moto baru base on no.plat dia.

HAha.aku pun chow-cin-cau je..
on the way blek..aku g survey kt bengkel kt area umah..haha,mungkin masuk puluh2 kot kerosakan tue kalo nak repair blek.

fuhh..lega!

So,next time memang aku kena hati2 jalan kt tepi moto orang.

moral of the story: Jgn Parking Cam Bodo kt Tengah2 Laluan Orang Ramai.
Peace to MBS 3982 (honda putih cam best!)

1 ulasan:

amuza chan berkata...

Moral sbnarnye: jangan berangan lbih sgt.. Motosikal xde back view mirror.. Mata sendri perlu prhati skeliling sblum kuar parking..