Jangan Gesel Sini

Selasa, 26 Mei 2009

~ buku...beli & baca!

salam..

semalam kebetulan dapat check akaun..huhu..ader dwet sket lagi..sket je pun..

erm..lama abes dah xg survey buku kt popular..maksud aku pergi beli la..dan kebanyakan ulasan buku2 kt paper skang banyak cerita pasal novel fiksyen2 melayu yang tangkap cintan..uish...belum sampai masa lagi..hehe. kalo ala2 Ayat-Ayat Cinta tue bleh blah la jugak.

Erm, skang rase cm nak g beli sebarang dua buku..tapi bukan lah fiksyen (laen la kalo memang buku tue benar2 bagus cm LAskar PElangi, Angel and Demon atau ape2 jela..So,kalo tau tld cadangkan k..bitau la sket sinopsis nye skali.

Kebetulan tgk History Channel mlm td ader la promo siri yg kan datang tentang rahsia gerak laku badan atau the secret of body languages..hah,bukan sebarang orang dijadikan contoh.Semuanya ader karisma dan peribadi msg2 cm Adolf Hitler, Barack Hussein Obama, Winston Churcill, Mahathma GAndhi dan YAsser Arafat..(eh,Tun MAhathir xder la plak).

AKu ader perasan buku pasal nie dulu kt kedai popular tesco melaka tapi xdan nk beli coz rega rm60++ .huish..baek beli 2 buah buku laen.kan?

Ader gak rase nye nk beli buku tentang EQ,SQ dan IQ..tapi xbanyak yg jupe..kalo bleh dr Dr. Ari Ginanjar.. dia nye ceramah kire boleh tahan la.BAgus nie agak bagus cz kita boleh xplore diri dan
kebolehan kita sendiri.

Agak juga hari tue ternampak buku yg environment oriented sket tp suma nye buku dari luar negara..so..agak mahal la harganye..erm..kena tgu aku kerja tetap la kot..

Aku ingat lagi ada satu buku tue harga nye dalam rm40++.. fiksyen tue berasakan sebuah siri di Jepun yg best habes..kalo korang pernah tengok la..Train Man...kalu aku xsilap..

Abg aku kata la best tapi bel aku tgk sinopsis nye memang best gak

So..kesimpulannye...kena la usaha sendiri untuk mendapatkan apa yg anda hajati..

~semalam pun..untuk mengurang rase tertekan...aku pun merembat 2 buah majalah..at least!

Tiada ulasan: