Jangan Gesel Sini

Ahad, 3 Mei 2009

..School entry 3: eiii......dia cencing (kencing) lar...

salam...

penah x anda mendengar ayat2 jujur tapi menyakitkan ati nie?haha..rase nak kasi pelempang jawa pun ader gak kan...tapi seronok gak kalu musuh kita yang wat..hehe.bleh tumpang gelakkan.jahat!

huuu...seyes.tue yg jadi biler ader satu hari tue aku masuk kelas budak darjah 1 yg hapPENING gler..riuh cm family store agaknya.dasyat..tgh2 dok pikir analogi per yg nak gune mase mengajar nanti...laungan salam menerjah3 gegendang telinga.kuat nye luar biasa,erm...biasa r..lepas waktu rehat..konon2 ader tenaga r tue..jap lagi mesti dah ngantuk.aku mengomel jap.

OK..murid2...ari nie....
``Cikgu, Farish (bukan nama sebenarnya) kencing dalam seluar td!!`.

`Ermm,mane awak tau?``.Aku saje nyoal2 ala2 James Bond.(ceh, tv lagi!)
``Kita bau seluar die hancing``. Ceh,yakin gler jawapan.

Lalu,tanpa rase berat ati atau musykil..aku g ke meja mangsa (kononnya)bertanyakan hal secara in person..Perghhh,gler r budak tue nye tertekan..pucat die kalu satu kelas tau dia kencing. haha,aku pun bertanya...setel..dia xngaku walaupun bau nye dah ter tusuk di lobang idung ku.hancus!

``Ok r...saya tau dia xkencing...mungkin bau dari tandas sebelah kot...ceh...(aku membohong harus).

`Awak suma tau nk g tandas kan?so..xkan la dia kencing...btul x ?``.Mata ku terus menangkap mangsa.ceh.tunduk2 lak. rase nak capai je AK-47 ku kt umah.

Yang laen diam.sengih sikit2. ada yg xkisah langsung...asyik melayan beg Barbie berwarna pink yg cam spotlight reject tue.ceh!


Kesimpulannya...belum tentu kedatangan anda ke sekolah hanya untuk mengajar dan mendidik (dan kadang2 membebel) walaupun di papan kenyataan sekolah anda dikenali sebagai Guru D.I.S.P.L.I.N (didik,insaf,sebat,psiko,lempang,ingatkan, dan nande (tande lah!) buku pelajar tapi kebarangkalian yg tinggi juga anda mungkin secara tak relanya boleh menjadi seorang tukang cat,tukang kebun, kerani, technician mahupun bibik pengasuh! Erm,,hebat kan,kate mak aku. itu namenya multitalent.ade variasi.hehe..barulah leh jd cikgu contoh. Baru dapat naek pangkat.hehe.So, ader hati ke nk join..?

Ceh!

3 ulasan:

zaiMi berkata...

salam cikgu helmi.. hahah!
lm xdgr khabar..
tup2 bg komen kt blog ak yg br berusia xsmpai sminggu..
xpasal2 ak dh tau ko jd cikgu.. :p

cin0net berkata...

cegu!!!!!hehehehe... =P

Unknown berkata...

haha...kojap yo jd cikgu..tapi dah penat cm setahun..hahaha.